zondag 29 juni 2014

ZOMERZAND: MONIEK YOLOOT DE ZOMER DOOR

Ooit was vakantie voor mij een hele grote berg zand om in te spelen. Daarin was alles mogelijk.  Deze zomer zal ik een zandberg van mogelijkheden zien. Soms een knikkerbaan. Soms een restaurant. Een skipiste. Maar soms ook leegte. Tot ik weer schep. Of er iemand bij mij komt spelen. Vakantie is nog steeds een berg waarin ik me spontaan niet in zal vervelen.

De zomer van toen is niet meer hetzelfde. Jongeren spreken niet meer over zandbergen, maar over #yolo en #swag! Om de vakantie wat uitdagender te maken, (en om met de tijd van vandaag mee te zijn) neem ik me voor om elke dag iets te doen wat ik nog niet eerder deed. Mezelf uitdagen tot andere dingen dan anders. Want uiteindelijk leef ik dit leven maar één keer. Het gaat hier niet om stunts en buitenaardse activiteiten. Wel om mezelf elke dag over kleine grenzen te verplaatsen.

Anderen mogen me ook uitdagen met kleine dingen die ik nog nooit in mijn leven gedaan of gedurfd heb. Maar ik kan zelf beslissen of ik die uitdaging zal aangaan. Want mijn leven is mij liever dan lef.



3 opmerkingen:

Nachtbraker zei

Succes met alle uitdagingen! Ik lees mee...

Unknown zei

Kom je eens naar Frankrijk, Tine?

Tine Moniek zei

Tine, dat is nog eens een idee. Wel, wacht ik nog even af wat mijn garagist ervan denkt. En hoe groot de kosten aan mijn auto zijn.

TINE ZIET (415): Fratsen

Het is hier de laatste weken een beetje stil geweest. Dit omdat mijn lichaam op de alarmknop ging staan. Rusten werd obligaat. Mijn kat Frie...